טכנולוגיית ניווט לניתוחי אזניים

טכנולוגיית ניווט לניתוחי אזניים

טכנולוגיית ניווט לניתוחי אוזניים הינה טכנולוגיה מתקדמת המסייעת לרופאים ולצוותים רפואיים בניווט בעת ביצוע הליכים כירורגיים וניתוחים מורכבים בדגש על תחום הרינולוגיה, העוסק בטיפול באף אוזן וגרון, ואנדוסקופיה של האוזן.

אמצעים לניווט בניתוחי אזניים ובסיס הגולגולת מאפשרים מיפוי מדוייק של איבר המטרה הן בתכנון הניתוח והן בזמן אמת. המיפוי יכלול תמונת איברים ברורה של חלל האוזן והתעלות, וכן זיהוי מיטבי של  מבנה האוזן הפנימית ומאפייניה. טכנולוגיית ניווט משולבת לניתוחי אזניים תכלול גם סיב האופטי גמיש המוחדר לעומק התעלות, מצויד במצלמה זעירה וחדה, זאת בצד הדמיה בתצורת MRI ובתצורת CT. אנו בחברת חגי מכשור רפואי משווקים את מערכת הניווט COLLIN  CNS- מערכת המשלבת התבוננות בו-זמנית בתמונת MRI ובתמונת CT, ומעניקה תמונה פתולוגית חדה וברורה למנתח בזמן ביצוע הניתוח. זוהי מערכת הניווט היחידה אשר פותחה ע"י אנשי אף-אוזן-גרון לשימוש ברפואת אף-אוזן-גרון ואין מדובר במערכת ניווט שהוסבה לצרכי שדה רפואי זה. יתרה מזו, מערכת COLLIN CNS ניתנת לשילוב ברובוט הבלעדי בעולם לרואת אזניים- ROBOTOL!

מבנה המערכת

טכנולוגיית ניווט לניתוחי אזניים מספקת מערכת כלים ויישומים משולבת:

תוכנה מתקדמת לאיסוף ולשיקוף נתונים ולהצגת תמונה אנטומית של האוזן, על הנעשה  בזמן הניתוח, על מסך מחשב, בשילוב הדמיות תלת ממד.
סיב אופטי גמיש המוחדר לעומק האוזן והתעלה וממוקם במיקום הרצוי לשיקוף תמונת מצב אופטימלית, ללא פגיעה בעור התוף, ברקמות או בכל חלק אחר באוזן.
כלים ואביזרים כירורגים לטיפול וליישום הפעולה הכירורגית, אשר מחוברים למערכת באמצעות איכון המערכת, מה שמביא להצגת כל כלי, מיקום, עומק וזווית, על מסך התצוגה, וכתוצאה- לשליטה מלאה של הרופא המנתח.
מתאמים ייחודיים המאפשרים מודולריות ושימוש בכלים שונים המחוברים לאותו סיב, להתאמה לכל סוגי הטיפול והיישומים הכירורגיים.
יישומים ומיגונים להבטחת הדיוק, לזיהוי סיכונים בזמן הניתוח, ולמניעת פגיעה עצבית או נזקים אחרים.
טכנולוגיית ניווט לניתוחי אזניים משמשת הלכה למעשה כעיניים לרופא המנתח. הרופא מקבל תמונת מצב אמיתית ובהירה לאורך כל הניתוח, שולט באופן מלא במיקום ובפעולה של כל רכיב וכלי, ופנוי לעסוק בהליך הכירורגי הנדרש, בבטיחות וברמת דיוק גבוהה.

פיתוח טכנולוגיית הניווט לניתוחי אזניים מאפשרת למטופלים רבים לקבל מענה באמצעות ניתוחים שנחשבו בעבר לבעלי סיכון גבוה. ניתוחים הדורשים דיוק אבסולוטי והתמצאות באנטומיה של האוזןניתנים כעת לביצוע.

בין סוגי הניתוחים שניתן לבצע באמצעות טכנולוגיית ניווט לניתוח אזניים:

  • ניתוחי אוזן תיכונה– החדרת התקן תומך שמע, התקנים חיצוניים.
  • ניתוחי אוזן פנימית– החדרת שתלים קוכליאריים, הסרת נגעים, תיקון פגיעות מבניות או אנטומיות באוזן הפנימית.
  • ניתוחים לכריתת גידול ממאיר או שפיר– כריתת גידול באוזן, אפשרות כריתה והסרה של גידולים המצויים בקרבה מסוכנת לעצבי השמע ולמערכת הקרומים אשר אחראים על שיווי המשקל בגוף.
  • ניתוחי טראומה ושיקום– תיקון ושיקום פגיעות טראומתיות באוזן, תיקון ואיחוי קרעים, השתלות רכיבים חסרים ופגועים, עיבוי קרומים, החלפת עצם הארכובה.

 

יתרונות טכנולוגיית הניווט לניתוחי אזניים:

  • רמת דיוק גבוהה המתאפשרת הן בתכנון הניתוח, באמצעות אבחון וקבלת תמונת מצב אנטומית מדויקת, והן בזמן ביצוע הניתוח.
  • סיכון מופחת לפגיעה- מיקום מדויק של מכשירים כירורגיים ביחס לאנטומיה של המטופל מפחית באופן ניכר סיכוני פגיעה באזורים ובחלקים רגישים.
  • התייעלות מערכתית, קיצור זמני טיפול, הפחתה בהיקף הסיבוכים ובצורך בטיפולים מתקנים.
  • התאמה אישית של הליך רפואי כירורגי לכל מטופל לפי האנטומיה הייחודית לו.
  • תיעוד ואיסוף נתונים על ידי המערכת, להבנה מעמיקה של מורכבויות אנטומיות, לאיתור סיכונים עתידיים עבור המטופל, ולניתוח נתונים לצרכי שיפור השירותים הרפואיים.
שתפו עם חברים
04-8411003
04-8411137
,המעפילים 27, א.ת עיר גנים .ת.ד 413, קרית אתא